RPA Processer

Hvad er RPA?

RPA står for Robotic Process Automation og er et program, som kan programmeres til at udføre en masse forskellige opgaver. Man kan se på RPA som en kontorassistent, som har brug for meget klare instrukser for at udføre sine opgaver. Det er en kontorrobot.

Hvad kan en kontorrobot?

Vi har udviklet mange kontorrobotter, som hjælper økonomiafdelinger med at fjerne kedelige og rutineprægede opgaver. Her er et par eksempler:

Hent forskudsopgørelse fra skat.dk

  1. En økonomi-assistent starter på regnskabsopgørelsen på en kunde
  2. Kontorrobotten logger på skat.dk og henter kundens forskudsopgørelse
  3. Kontorrobotten arkiverer forskudsopgørelsen i det digitale arkiv

Forbered budgetter

  1. Når budgetskabelonen er klar, starter kontorrobotten
  2. Kontorrobotten henter oplysninger om alle budgetkunder i økonomiafdelingen fra ERP-systemet (Navision) – navn, adresse, telefonnummer, mail, etc.
  3. Kontorrobotten udfylder budgetskabelonen for hver kunde med de oplysninger, den har hentet.
  4. Kontorrobotten arkiverer budget-filen i det digitale arkiv

Robotic Process Automation (RPA)

– fjerner spild og skaber værdi

Hvordan hjælper vi din virksomhed med at udvikle RPA?

Vi kan hjælpe mange virksomheder ved at optimere deres arbejdsopgaver med robot-processer. Når vi arbejder med RPA-udvikling, har vi fokus på to ting

  1. Hvor er der gentagne og kedelige opgaver?
  2. Hvordan kan vi få RPA til at passe ind i medarbejdernes eksisterende arbejdsgang?

RPA er særligt godt til at fjerne ikke-værdiskabende opgaver. Opgaver som det er spild af tid, at en medarbejder udfører. Derfor starter vi med at lave en procesanalyse.

Når vi forstår de processer, som eksisterer i dag, identificerer vi de områder, hvor der er mest spild. Hvor der er spild laver vi RPA-beskrivelser, som er grundlaget for, hvordan og hvornår en RPA skal arbejde.

Når vi er færdige med RPA-beskrivelsen, gennemgår vi den med dig og den ansvarlige medarbejder i organisationen. Når I er tilfredse, begynder RPA-programmeringen. Vores tekniske eksperter designer og programmerer processen.

Nu er vi klar til at teste om kontorrobotten gør det, vi vil have den til. Vi kan godt lide at teste meget. Det er sådan, vi forebygger fejl på sigt. Når I er tilfredse med resultatet, sætter vi RPA-processen i drift. Det gør vi ofte i forbindelse med en del kommunikation målrettet medarbejdere, som vil mærke en forskel.

Når kontorrobotten er i drift, vil vi løbende overvåge den, så uforudsete problemer løses så hurtigt som muligt.

Hvor meget værdi skaber en RPA-proces?

Kontorrobotter kan skabe værdi på flere områder. En af dem er at hæve effektiviteten i den ydelse din virksomhed leverer til sine kunder. Jo mere man kan automatisere, jo mere tid bliver frigjort til at medarbejdere kan udføre andre opgaver.

Det er også en mulighed at fakturere de opgaver, en kontorrobot udfører. Dette afhænger typisk af, hvordan din forretningsmodel hænger sammen, men det rådgiver vi dig om undervejs.

En anden måde kontorrobotter kan skabe værdi er ved højere medarbejdertilfredshed. Med en kontorrobot til at lave alt det kedelige arbejde, kan medarbejdere nemlig bruge deres tid på mere meningsfyldte opgaver.

Migration fra Softomotive ProcessRobot til Microsoft Power Automate

Vi arbejder med migration fra ProcessRobot til Power Automate, efter at Microsoft har opkøbt Softomotive. I 3. kvartal af 2021, forventer Microsoft at være klar med de sidste opdateringer, som gør migration af ProcessRobot RPA’er mulige.

Der kan være forskellige udfordringer i forbindelse med migrationen, som vi sørger for at afhjælpe. Der kan f.eks. være behov for at redesigne en del af RPA’en.

I relation til migrering fra ProcessRobot til Power Automate tilbyder vi

  • Opsætning og installation af migreringsværktøj fra Microsoft
  • Overførsel af data og migrering
  • Test af migrerede RPA processer
  • Redesign af RPA’er, hvis det er nødvendigt
  • Forslag til optimering eller udvidelse af eksisterende RPA processer ift. nye muligheder med Power Automate

 

Hvad koster det at få udviklet en RPA-proces?

Prisen afhænger af omfanget for kontorrobotten. Vi vil derfor gerne i dialog med dig omkring mulighederne for RPA-processer i din virksomhed, hvorefter vi vil lave et tilbud til dig. Vi sigter dog efter en ROI (Return Of Investment) på tre måneder for de robotprocesser, vi udvikler.

 

Hvilke RPA programmer arbejder vi med?

Vi arbejder i Softomotive ProcessRobot og Microsoft Power Automate. Da Microsoft købte Softomotive i 2020, er vi begyndt at designe alle processer i Microsoft Power Automate. Power Automate tilbyder desuden ny funktionalitet ift. integration resten af Microsoft Office universet – som skaber nye muligheder for at automatisere og skabe værdi.

 

Kontakt os i dag!

Anders B. Hummelmose

Direktør

  9635 1120

  4033 9957

  ahu@dacit.dk

Nikolaj Thomsen

Digitaliserings- og forretningskonsulent

  9611 1376

   nit@dacit.dk

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies. 

Du er velkommen til at kontakte os nedenfor

+45 9635 1370
info@dacit.dk